Jeg kan ikke tilføje mit produkt, hvad gør jeg?

Indhold

Hjælp til “Tilføjelse af produkt”.

Tilføjelse af produkt kan gøres på 2 måder:
  • Via Wi-Fi mode (standard)
  • Via Hotspot mode (vælges)

1. Wi-Fi mode:

Wi-Fi mode er standard indstillingen som er den enkle tilslutning hvor produktet selv finder dit Wi-Fi.
Lykkes det ikke kan det skyldes:

A. At du har tastet den korrekt adgangskode til dit Wi-Fi

B. At du har svagt Wi-Fi signal

Du bør sikre et godt Wi-Fi signal der hvor produktet er placeret (flyt evt. produktet tættere på din router). Alternativt etabler bedre Wi-Fi der hvor produktet er placeret (f.eks. ved at anvende Wi-Fi repeatere).

C. At dit Wi-Fi netværk skal være 2,4 GHz (IKKE 5,0 GHz)

D. At din router ikke har plads til flere enheder?

Routeren tildeler via DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) IP-adresser til alle enheder på dit netværk. Hver enhed får automatisk tildelt en IP-adresse, så den kan kommunikere med andre enheder på netværket og internettet.
Nogle Wi-Fi-routere kan, hvis den er leveret af internetudbyder, have et begrænset antal IP-adresser, som kan tildeles enheder på netværket. Hvis dette antal er opbrugt, kan routeren ikke tildele IP-adresser til nye enheder, og disse enheder kan ikke kommunikere med andre enheder på netværket og internettet. Er dette tilfældet vil man kunne opleve at enhederne ikke kan tilkobles eller er ustabile.
På de fleste routere kan man tilgå routerens indstillinger via sin browser og der ændre antallet af IP-adresser under DHCP-indstillingerne. Routerens IP-adresse og adgangskode findes som regel bag på selve routeren eller i den medfølgende manual.
Er man i tvivl om dette, kontaktes internetudbyder.

2. Hotspot mode:

Hvis det ikke lykkes at tilføje produktet via Wi-Fi mode prøv da at tilføje produktet via hotspot mode. Følg guiden i app’en.
Hvis tilføjelse ikke kan lykkes via Hotspot mode, skyldes det sandsynligvis at din router ikke har flere ledige IP-adresser. (se pkt. D. ovenfor)